Zeker. Hiervoor moeten wij alleen de adressen koppelen. Om dit te regelen kun je een mail sturen naar info@sepagreen.nl. Vermeld in deze mail om welke klantnummers of om welke adressen (postcode en huisnummer) het gaat, zodat we je snel kunnen helpen.
In geval van voortijdige opzegging wordt de boete bepaald aan de hand van de resterende looptijd van het contract. De boete wordt in rekening gebracht op de eindafrekening.
Consumenten en SOHO:
Resterende looptijd – opzegvergoeding per product (stroom en/of gas)
Minder dan 1,5 jaar – € 50,- per product
Tussen de 1,5 jaar en 2 jaar – € 75,- per product
Tussen de 2 jaar en 2,5 jaar – € 100,- per product
Langer dan 2,5 jaar – € 125,- per product
Kleinzakelijke klanten:
15% van de resterende contractwaarde van de overeenkomst (Resterende looptijd x jaarverbruik x leveringstarief inclusief vastrecht).
Nieuwe opzegvergoeding per 1 juni 2023:
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft nieuwe richtlijnen ingevoerd voor klanten, vanwege de sterke schommelingen in energieprijzen.
Energiecontracten voor kleinverbruikaansluiting die per 1 juni 2023 zijn afgesloten krijgen te maken met de nieuwe boete.
De nieuwe boete is gebaseerd op het geschatte energieverbruik gedurende de resterende looptijd van het contract, alsmede de tarieven die zijn vastgelegd in het energiecontract en de marktomstandigheden.
*Bekijk de contract- en productvoorwaarden die op jouw contract van toepassing zijn voor de daadwerkelijke opzegvergoeding.
Als je zonnepanelen krijgt dan is het belangrijk om deze aan te melden bij de netbeheerder. Dit kan via https://www.energieleveren.nl. De netbeheerder geeft dit dan aan ons door. De teruglevering wordt in de basis verrekend op de jaarafrekening, maar natuurlijk kunnen wij hier al wel rekening mee houden in uw voorschotbedrag.
Bij een verhuizing kunnen wij het contract kosteloos meeverhuizen naar het nieuwe adres. Een verhuizing kun je schriftelijk aan ons doorgeven via info@sepagreen.nl of per aangetekende brief.
Graag de volgende gegevens in het verhuisbericht vermelden:
– Uw huidige adres (postcode en huisnummer) en eventueel het klantnummer.
– Uw nieuwe adres (postcode en huisnummer) en eventueel de EAN-codes van de aansluiting(en).
– Datum beëindiging levering oude adres.
– Datum start levering nieuwe adres.
Wil je het actuele verbruik inzien en heb je een slimme meter? Dan kun je dit gemakkelijk bekijken via het klantenportaal.
Heb je geen slimme meter? Dan is het helaas niet mogelijk om het actuele verbruik in te zien. Uiteraard kun je wel het verbruik achteraf inzien op de jaarafrekening of door zelf iedere maand zelf de meterstanden in het klantenportaal te zetten.
Het maandelijkse voorschot is gebaseerd op het jaarlijkse verbruik, de energietarieven, de overheidsheffingen en netbeheerkosten. Op de dag van de daadwerkelijke overstap krijgen wij de gemiddelde verbruiksgegevens door van de netbeheerder en deze nemen wij mee in de berekening. De energietarieven en het vastrecht staat in het contract. De overheidsheffingen en netbeheerkosten zijn voor alle energieleveranciers gelijk en worden bepaald door de overheid c.q. de netbeheerder.
Je kunt het voorschot altijd handmatig aanpassen, dit kan je gemakkelijk zelf doen via het klantenportaal. Je mag hiervoor natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Wanneer je geen nieuw contract bij ons hebt afgesloten en je huidige contract loopt af, dan verlengen wij het contract automatisch voor onbepaalde tijd op basis van een variabel tarief. Een contract voor onbepaalde tijd is op ieder gewenst moment kosteloos op te zeggen. Het variabele tarief ligt vaak iets boven onze vaste prijzen en deze beweegt met de marktprijzen mee. Meestal passen wij deze prijzen twee keer per jaar aan. In januari en in juli. Hier krijg je dan bericht van.
*Dit is alleen van toepassing op klanten met een Sepa Green consument, Sepa Green SOHO of Sepa Green zakelijk contract.
Heb je een Sepa Green maatwerk contract of een Sepa Green Grootzakelijk contract? Dan is dit niet voor jouw van toepassing.
Overweeg je om over te stappen? Dan is het belangrijk om het nieuwe aanbod goed te vergelijken met jouw huidige contract, want soms lijkt een aanbod beter dan het is. Met deze checklist kun je zien hoe mooi de aanbieding écht is.
Controleer de looptijd van je contract bij ons.
Als je een contract voor een vaste periode hebt afgesloten en de looptijd is nog niet voorbij, dan kan het zijn dat wij een opzegvergoeding in rekening brengen. Sommige verkopers, tussenpartijen en/of leveranciers vergoeden deze, maar lang niet allemaal.
Vraag na hoe de hoogte van het voorschotbedrag (termijnbedrag) is bepaald?
Is het juiste jaarverbruik aangehouden bij de berekening van het voorschotbedrag? Vaak worden in aanbiedingen gemiddelde verbruiken aangehouden en niet de verbruiken die in jouw situatie correct zijn. Alleen je huidige leverancier kan deze verbruiksgegevens inzien en niet de verkoper/tussenpartij of de andere leverancier. Wanneer er een te laag voorschot wordt gehanteerd, loop je de kans dat er bij de jaarafrekening veel bijbetaald moet worden.
Ontvang je een welkomstkorting of cadeau? Lees dan goed de voorwaarden.
Een welkomstkorting of cadeau ziet er in eerste instantie misschien aanlokkelijk uit, maar welke voorwaarden zitten hieraan verbonden? Bijvoorbeeld wanneer je voortijdig overstapt, vaak moet je deze dan volledig terugbetalen.
Zijn er geen verborgen kosten?
Is het voorstel inclusief of exclusief overheidsheffingen en btw? Is het juiste type aansluiting aangehouden (capaciteit van de aansluiting) voor de berekening van de netbeheerkosten?