Sepa Green Energy
Mijn Sepa Green

Slim omgaan met telefonische verkoop

Handige tips die u gemakkelijk kunt toepassen

Bij Sepa Green Energy streven we ernaar dat u zich altijd veilig en geïnformeerd voelt, zeker wanneer u door onze medewerkers wordt gebeld. Helaas proberen sommige mensen misbruik te maken van onze bedrijfsnaam. Om te voorkomen dat u in dergelijke situaties terechtkomt, hebben we een aantal handige tips op een rijtje gezet:

 

1. Identificeer de beller:

Echte medewerkers van Sepa Green Energy zullen zich altijd correct voorstellen, door zowel hun naam als de organisatie duidelijk te vermelden. Vertrouw het niet als deze informatie ontbreekt. 

2. Bekijk het aanbod kritisch:

U kunt benaderd worden met de suggestie om uw energiecontract te veranderen. Een voorbeeld hiervan is dat u bij ons blijft zonder over te stappen. Controleer in zo’n geval of het logo en de naam van Sepa Green Energy correct op de documentatie staan. 

3. Controle op jaarverbruik:

Natuurlijk wil u per maand zo weinig mogelijk betalen, maar controleer wel of het aanbod past bij hoeveel stroom en gas u daadwerkelijk of gemiddeld per jaar verbruikt. Een te laag geschat verbruik kan betekenen dat het aanbod niet klopt. Indien u het voordelige aanbod accepteert, heeft dit financiële gevolgen voor uw (jaar)afrekening. Zo kunt u bijvoorbeeld een fors bedrag bij moeten betalen. Controleer daarom altijd of het aanbod gebaseerd is op uw jaarverbruik. 

4. Grondige controle van de offerte:

Neem altijd de tijd om de offerte goed door te lezen voordat u iets ondertekend. Controleer alle informatie zorgvuldig. Als iets niet duidelijk is, vraag dan gerust om uitleg. Indien u huisgenoten heeft, kan het verstandig zijn om de offerte samen na te lezen. 

5. Maak geen beslissingen tijdens het verkoopgesprek:

Laat u nooit onder druk zetten om snel een beslissing te nemen. Contracten mogen niet op basis van een telefonisch verkoopgesprek afgesloten worden. U moet de mogelijkheid krijgen om het aanbod op een ander moment na te lezen. Na dat u het aanbod heeft ondertekend en u de contractbevestiging heeft ontvangen, gaat uw bedenktermijn van 14 kalenderdagen in. In deze periode kunt u het contract kosteloos annuleren. 

Door deze tips te volgen, beschermt u uzelf tegen mensen die misbruik willen maken van onze naam. Uw veiligheid en tevredenheid zijn voor ons heel belangrijk. Heeft u vragen of twijfels over een telefoongesprek? Neem dan altijd direct contact met ons op via onze officiële contactpagina. 

 

Wilt u ook energie van Sepa? Vul uw gegevens in en wij bellen u terug met een voorstel.

Terugbelformulier

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

magnifiercrosschevron-down